5 redenen om te kiezen voor een nieuwe website
29 november 2022 

5 redenen om te kiezen voor een nieuwe website

De wereld maakt een duidelijke shift van live naar online. Extra belangrijk dus om jouw online zichtbaarheid  en website goed op orde te hebben. Online is namelijk dé plek om jouw doelgroep te bereiken. Kijk naar jouw website als de voordeur van jouw business. Je wilt voorkomen dat mogelijke bezoekers jouw voordeur straal voorbij lopen, toch? Je wilt er daarom voor zorgen dat jouw voordeur eruit springt tussen alle andere en bezoekers uitnodigt binnen te komen!

Om jouw digitale voordeur eruit te laten springen is het belangrijk een sterk fundament neer te zetten. Dit kan door jouw huidige website te verbeteren, maar je kunt er ook voor kiezen een volledig nieuw webdesign te laten maken. Hoewel er voor beide opties wat te zeggen valt, zijn er een aantal redenen om te kiezen voor een nieuwe website. Hiermee zet je namelijk een stevige basis neer waarmee je jaren vooruit kunt. Jouw digitale voordeur naar online succes.

Technische issues, een trage laadsnelheid of vervuilende code kunnen er allemaal voor zorgen dat jouw website slecht wordt gevonden in Google. De techniek van een website is cruciaal voor de vindbaarheid ervan. Zie het als de scharnieren van je voordeur: zonder dat deze goed werken, gaat de deur niet goed open.

Het bouwen van een nieuwe website zorgt ervoor dat je aandacht hebt voor wat echt belangrijk is. Is jouw website op dit moment SEO geoptimaliseerd? Laadt hij snel? Gebruik je een oud CMS of is jouw website al een tijdje niet goed onderhouden? Allemaal vragen waar je over na moet denken. Met een nieuwe website in een actueel CMS kun je deze issues voorkomen en zet je een stevig fundament neer voor een sterke SEO strategie. Dit maakt jouw digitale voordeur wél vindbaar!

Cyberaanvallen komen dagelijks voor en treffen zowel particuliere systemen als multinationals. Van het stelen van wachtwoorden tot aan het installeren van schadelijke software: hackers kunnen de reputatie van jouw organisatie en de relatie met jouw klanten beïnvloeden. Het is daarom noodzaak te zorgen dat jouw website veilig is.

Door een nieuwe website te bouwen op een veilig platform en rekening te houden met de volgende elementen zorg je dat jouw digitale voordeur volledig inbraak-proof is.

  • Gebruik sterke wachtwoorden
  • Kies een gerenommeerde hostingprovider
  • Maak gebruik van beveiligingsplugins
  • Zorg voor SSL/HTTPS
  • Beperk inlogpogingen
  • Voeg een tweefactorauthenticatie toe

Een nieuwe website biedt direct de mogelijkheid jouw positionering te herevalueren en na te gaan of die nog aansluit bij waar je met jouw organisatie wilt zijn. Heb je helder voor ogen wie jouw ideale klant is en wat zijn behoeften zijn? Straalt de website uit waar jouw business voor staat? Of zijn er nog nieuwe trends waarop je zou kunnen anticiperen?

Een nieuw webdesign draagt bij aan de herpositionering van jouw organisatie. Met een sterke merkpositionering zorg je dat jouw website aansluit bij de veranderende klantbehoefte. Door in te spelen op nieuwe trends en je te onderscheiden van jouw concurrenten, zorg je dat jouw digitale voordeur opvalt en dat jouw ideale klant zich aangesproken voelt.

Inmiddels wordt jouw superveilige digitale voordeur goed gevonden en heeft jouw doelgroep zich verzameld voor jouw etalage. Nu is het tijd om ervoor te zorgen dat bezoekers het gevoel hebben dat ze gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken. Een optimale gebruikerservaring is dan ook cruciaal voor een goede website. De aandacht spanne van de gemiddelde bezoeker is kort en die besteedt dan ook geen tijd aan een website met onduidelijke navigatie of verouderd design.

Een slechte user experience kan zelfs zorgen voor slechte ranking in Google, minder conversies en minder betrokkenheid. Zaak dus om de UX van jouw website écht goed in te richten en te zorgen voor een optimale flow voor jouw bezoekers. Het bouwen van een nieuwe website geeft je direct de kans jouw design te herzien en te zorgen dat die jouw bezoekers een onvergetelijke (en moeiteloze!) ervaring biedt.

De bezoekers zijn binnen. Nu is het belangrijk ze ook binnen te houden. Een nieuwe website biedt de uitgelezen kans jouw bestaande content onder de loep te nemen en te vernieuwen. Nieuwe content biedt niet alleen toegevoegde waarde voor de bezoekers op jouw website, maar vergroot ook de vindbaarheid van jouw organisatie in de zoekresultaten van zoekmachines. Stel jezelf onder andere de volgende vragen:

  • Ontbreekt er content op jouw website die er eigenlijk wel op zou moeten staan?
  • Zijn er dingen die inmiddels niet meer relevant zijn?
  • Geeft de huidige content goed weer wie jij bent, wat je doet en voor wie je het doet?
  • Bieden de artikelen op jouw website waarde voor jouw potentiële klanten?

Een opfrisbeurt van jouw content zorgt ervoor dat jouw bezoekers zich aangesproken voelen en geboeid blijven. Door relevante, waardevolle content met jouw doelgroep te delen, creëer je uiteindelijk meer vraag met meer potentiële klanten tot gevolg.

Jouw website is de basis van jouw online succes. Een visitekaartje alleen is niet genoeg. Daarom is het belangrijk te investeren in een website die niet alleen mooi is, maar die ook voor jouw business werkt. Zorg er daarom voor dat jouw website er aantrekkelijk uitziet, door jouw ideale klant wordt gevonden in de zoekmachines én ervoor zorgt dat bezoekers worden omgezet in waardevolle leads. Succes!


Over de schrijver
Ik ben een superenthousiaste en gepassioneerde wereldverbeteraar met een behoorlijke uit-de-hand-gelopen pindakaasverslaving en liefde voor avontuur, sport en koken.
Reactie plaatsen